Descripcio Marató

Home / Descripcio Marató

La Marató Panxampla transcorrerà en la seva totalitat pel Parc Natural dels Ports, espai de gran bellesa natural i paisatgística,  passant pel cim emblemàtic i més elevat de tot el territori del Parc natural, “Cim de Caro” de 1447 m.

Iniciarem la Marató a la plaça Major amb sortida controlada fins a l’inici de la primera pujada,  on els nostres dits pitjaran amb força els  crons.

Aquesta pujada inicial de menys d’1 km i 100+ servirà per deixar enrere els nervis acumulats i notar com els pulmons i cor s’acceleren, alhora que aprofitarem per situar-nos en la posició idònia de carrera fins arribar al Coll de la Creu i collet del Lladre (404m).

Continuarem per la cresta amb unes vistes privilegiades d’Alfara i seguidament iniciarem un divertit descens passant per una rampa de fusta i amb direcció a creuar la carretera, on trobarem el primer avituallament (Km 3’5 aprox.).

Seuidament creuarem el barranc de la Conca(235m). Des d’aquest punt iniciem la 2a pujada fins al pla de la serra on després de la forta ascensió es suavitza fins arribar al Carrascot dels Castellassos(476m).

Com a novetat deixarem el corriol d’altres edicions i girarem a l’esquerra, on ens endinsarem a la  Vall Cervera passant pel Pla d’Extremera, amb direcció al Barranc de les Gúbies (560m), un lloc imponent on els corredors hauran de sortejar moles de pedra de grans dimensions.  Segon avituallament  (Km 7 aprox.) / Font de la Gúbia (líquid).

Ja amb la perícia a les nostres cames continuarem per un fort pendent que només hi pugen les cabres, enllaçant amb el corriol que ens conduirà a la Cova de l’Aigua. Durant aquest tram passarem per una balconada natural amb unes vistes d’àguila. Tot seguit, arribarem a la carretera asfaltada del port, on continuarem amb sentit ascendent una distància d’uns  set-cents metres fins trobar el tercer avituallament  (Km 10,5 aprox.). Us aconsellem carregar bé d’ energies, ja que després de realitzar un petit descens d’un km per l’antic camí del port amb direcció al Caragol emprendrem el que serà la pujada més forta de la marató fins coronar el cim de Caro (1.447m).

Iniciarem l’ ascensió cap a la Vall d’en Pastor, on tenim unes vistes privilegiades de la Vall de l’ Ebre, seguidament deixarem el corriol que porta a la Font del Gel per enfilar-nos per la variant més tècnica amb dos trams de cordes que ens conduirà damunt del Portell, quart avituallamnet (Km 13,5 aprox.) i la Barcina (1320m)Davant nostre ja tindrem les agulles de les antenes de Caro com a testimoni, si bé, encara ens restarà sortir a la carretera del Port passant pel Coll del Vicari(1289m).

Aquest punt és de vital rellevància, ja que fins al cim de Caro(1447 m) serà el mateix traçat tan per als corredors que pugen a coronar el cim com per als que baixen per continuar la marató. Cinquè avituallament (km 17,5 aprox). Un cop al Coll del Vicari per segon cop, i ara ja amb sentit descendent, baixarem pel corriol que enllaça amb la pista que continua fins als Pous de la Neu,sisè avituallament (km 20 aprox.)

“Als Pous de la Neu serà la zona on els corredors de la modalitat per equips s’hauran d’ intercanviar el xip i fer el relleu.”

Des d’aquest punt agafarem el Gr7 per baixar a la Vall Figuera i al barranc girarem a l’esquerra, passant pel Bassi de l’ Aigüeta (1052 m), ascendint el sender fins el “Xalet de Fabra”. Seguirem per la pista uns tres-cents metres fins arribar als herms de “La Gossos” on recuperarem al setè avituallament (km 24,5 aprox.)

Ja amb el rumb cap Alfara pujarem a les Moletes,  característiques per la seva vegetació amb pocs arbres i un  lloc amb unes vistes aèries que no us deixaran indiferents. Baixarem per un sender tècnic i espectacular fins arribar al Masdéu (900m) on continuarem un altre cop pel GR fins el Toscà (500m) amb els seus xorros d’aigua natural. Vuitè avituallament (km 28,5 aprox.)

Sortirem del Toscà per encarar la pujada al coll de les Rases, paratge de gran interés, passant abans per la Cova dels Adells. Novè avituallament (km 30 aprox.) Seguirem pel GR de les  Rases que ens porta al corral del Maraco i al coll de l’Embarronat (1100 m). Desè avituallament (km 35 aprox.)

Si encara ens queden forces a les cames volarem baixant amb Alfara als nostres peus. Haurem d’anar amb compte de no passar-nos de frenada ja que enlloc de baixar directes al poble enllaçarem a l’esquerra amb el sender que passa per la Cova del Vidre i continuarem recte fins al coll de les Castanyoles, oncè avituallament (km 38 aprox.).

Aquí deixarem el sender per emprendre la última ascensió de la marató fins al al Tossal de Montclí (960 m). Pujada curta però dura donat el seu desnivell i cansament acumulat.

Ja només quedarà baixar fins a la població passant pel Coll de Paüls( 750m) i el corral de Marí, i dir-nos internament:

SI, HE FINALITZAT LA MARATÓ DEL BANDOLER

L’entrada a Alfara es realitzarà pels carrers de Paüls i Major, fins arribar a la Plaça Major on estarà l’arc de META.

Start typing and press Enter to search